REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO

§ 1.

Postanowienia wstępne

1. Niniejszy regulamin określa zasady dokonywania zakupów w sklepie internetowym prowadzonym przez Sprzedawcę pod adresem www.kaloszepoprosze.pl.

2. Sprzedawcą jest Grupa Poprosze sp. z o.o. z siedzibą w Budzyniu, osiedle Cechowe 17, powiat chodzieski, woj. Wielkopolskie, NIP: 6070091904, KRS: 0000934346.

§ 2.

Definicje

1. Brak Zgodności Produktu z Umową – brak zgodności Produktu z Umową zawartą z Kupującym Na Prawach Konsumenta w rozumieniu przepisów Prawa Konsumenckiego.

2. Formularz Rejestracji - formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.

3. Formularz Zamówienia - interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy, w tym sposobu dostawy i płatności.

4. Kodeks Cywilny – ustawa Kodeks cywilny z dnia z dnia 23 kwietnia 1964 roku (Dz.U. 1964 nr 16 poz. 93 z późn. zm.).

5. Konsument – osoba fizyczna dokonująca z Sprzedawcą czynności prawnej, nie związanej działalnością gospodarczą osoby fizycznej.

6. Konto - w pełni aktywowane, prowadzone przez Sprzedawcę za pośrednictwem Strony dla danego Kupującego konto, będące zbiorem zasobów, w którym gromadzone są dane Kupującego oraz informacje o jego działaniach w ramach Strony, którymi Kupujący samodzielnie zarządza.

7. Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Kupującego Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.

8. Kupujący Na Prawach Konsumenta – Konsument oraz Przedsiębiorca Na Prawach Konsumenta.

9. Kupujący Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu, dokonująca u Sprzedawcy zakupu związanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lubzawodową, a jednocześnie niebędąca Przedsiębiorcą Na Prawach Konsumenta.

10. Kupujący – Konsument, Kupujący Przedsiębiorca oraz Przedsiębiorca Na Prawach Konsumenta.

11. Pliki Cookies to:

a) „niezbędne” pliki umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Sklepu,

np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających

uwierzytelniania w ramach Sklepu;

b) pliki służące do zapewnienia bezpieczeństwa, na przykład wykorzystywane do

wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Sklepu;

c) „wydajnościowe” pliki umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze

stron internetowych Sklepu;

d) „funkcjonalne” pliki umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Kupującego

ustawień i personalizację interfejsu Kupującego, np. w zakresie wybranego języka lub

regionu, z którego pochodzi Kupujący, rozmiaru czcionki, wyglądu strony

internetowej itp.;

e) „reklamowe” pliki umożliwiające dostarczanie Kupującym treści reklamowych

bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.

12. Prawo Konsumenckie – Ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku (Dz.U.

2014 poz. 827 z późn. zm.).

13. Produkt - dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy

między Kupującym a Sprzedawcą.

14. Przedsiębiorca Na Prawach Konsumenta - Kupujący będący osobą fizyczną zawierający Umowę bezpośrednio związaną z jego działalnością gospodarczą, gdy z treści tej Umowy wynika, że nie ma ona dla niego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

15. Regulamin - niniejszy regulamin Sklepu.

16. Sklep - sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym www.kaloszepoprosze.pl.

17. Sprzedawca - Grupa Poprosze sp. z o.o. z siedzibą w Budzyniu, osiedle Cechowe 17, powiat chodzieski, woj. Wielkopolskie, NIP: 6070091904, KRS: 0000934346.

18. Strona Internetowa – strona internetowa Sklepu dostępna pod adresem www.kaloszepoprosze.pl, prowadzona przez Sprzedawcę.

19. Umowa - umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Kupującym a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu. Przez Umowę rozumie się też - stosowanie do cech Produktu - umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.

20. Umowa Zawarta Na Odległość - Umowa zawarta z Kupującym w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.

21. Ustawa o Świadczeniu Usług Drogą Elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 nr 144 poz. 1204 z późn.zm.).

22. Wada Fizyczna – Wada niebędąca Wadą Prawną.

23. Wada Prawna – Wada polegająca na tym, że Produkt sprzedany stanowi własność osoby trzeciej lub jest obciążona prawem osoby trzeciej, a także jeżeli ograniczenie w korzystaniu lub rozporządzaniu Produktem wynika z decyzji lub orzeczenia właściwego organu.

24. Zamówienie - oświadczenie woli Kupującego składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.

§ 3.

Kontakt ze Sklepem

1. Adres Sprzedawcy: Grupa Poprosze sp. z o.o., os. Cechowe 17, 64-840 Budzyń.

2. Kontakt ze Sprzedawcą można nawiązać:

a) korzystając z adresu poczty elektronicznej:

sklep@kaloszepoprosze.pl (Zamówienia online),

wholesale@kaloszepoprosze.pl (Zamówienia hurtowe).

b) telefonicznie pod numerem:

 +48 505 500 422 (Zamówienia online),

 +48 505 932 626 (Zamówienia hurtowe).

3. Numer konta bankowego Sprzedawcy:

Santander Bank Polska S.A.: 69 1090 1362 0000 0001 4916 9711.

4. Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w godzinach 8-16.

§ 4.

Wymagania techniczne

1. Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania

Zamówień na Produkty, niezbędne są:

a) urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową,

b) aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),

c) włączona obsługa Plików Cookies,

d) zainstalowany program FlashPlayer.

§ 5.

Informacje ogólne

1. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Strony Internetowej, a w szczególności Sklepu, spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Strony Internetowej z infrastrukturą techniczną Kupującego.

2. Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie Zamówień przez Kupującego na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia.

3. Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).

4. Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Kupującego składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe), o której Kupujący jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową.

5. W razie zawarcia z Kupującym Na Prawach Konsumenta Umowy Zawartej na Odległość na czas nieoznaczony lub umowy obejmującej prenumeratę, Sprzedawca ma obowiązek podania łącznej ceny lub wynagrodzenia obejmującego wszystkie płatności za okres rozliczeniowy, a także wszystkich kosztów, które Kupujący na Prawach Konsumenta jest zobowiązany ponieść.

6. Opublikowane w Sklepie informacje o Produktach nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, lecz stanowią zaproszenie do złożenia oferty i zawarcia Umowy.

§ 6.

Założenie Konta

1. Aby założyć Konto na Stronie Internetowej, należy wypełnić Formularz Rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych:

a) adresu e-mail,

b) hasła.

2. Założenie Konta na Stronie Internetowej jest bezpłatne, jednak wymaga uprzedniej akceptacji niniejszego Regulaminu oraz Polityki Prywatności.

3. Z chwilą założenia Konta – Sprzedawca zawiera z Klientem umowę o świadczenie usług elektronicznych, obejmujących wszystkie funkcjonalności Konta.

4. Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu Rejestracji.

5. Po zalogowaniu do Konta, Klient za pośrednictwem przycisków „Przejdź do edycji adresów”, a następnie „Dodaj adres” ma możliwość podania Sprzedawcy swoich danych, które zostaną zapisane na Koncie Klienta, z możliwością ich wykorzystania podczas procesu składania Zamówień, tj.:

a) imienia,

b) nazwiska,

c) numeru telefonu,

d) nazwy firmy (opcjonalne podanie),

e) NIP (opcjonalne podanie),

f) ulicy i numeru domu,

g) kodu pocztowego i miasta,

6. Kupujący ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w § 3. Powyższe powoduje natychmiastowe wypowiedzenie przez Kupującego umowy o świadczenie usługi świadczonej drogą elektroniczną w rozumieniu

Ustawy o Świadczeniu Usług Drogą Elektroniczną – w zakresie wszystkich

funkcjonalności Konta.

§ 7.

Zasady składania Zamówienia

1. Zamówienia są przyjmowane przez Sklep i można je składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu przez cały rok.

2. W celu złożenia Zamówienia należy:

a) wybrać Produkt, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka” oraz dokonać jednej z następujących czynności:

i. zalogować się do uprzednio założonego Konta; albo

ii. skorzystać z opcji: „Zarejestruj się” udostępnionej na stronie Formularza

Zamówienia, w celu założenia Konta, a następnie założyć Konto i zalogować się do takiego Konta; albo

iii. skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez zakładania Konta;

b) jeżeli wybrano opcję złożenia Zamówienia bez zakładania Konta – Formularz Zamówienia należy uzupełnić dodatkowymi danymi, tj. należy podać: dane odbiorcy

Zamówienia oraz adres, na który ma nastąpić dostawa Produktu, wybrać rodzaj przesyłki (sposób dostarczenia Produktu), wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż

dane odbiorcy Zamówienia;

c) należy dokonać akceptacji niniejszego Regulaminu oraz Polityki Prywatności w przewidzianych do tego polach Formularza Zamówienia;

d) wybrać jeden z dostępnych w Formularzu Zamówienia sposobów dostawy;

e) kliknąć przycisk „Podsumowanie”, a następnie “Potwierdzam Zakup”.

 

§ 8.

Oferowane metody dostawy oraz płatności

1. Kupujący może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego Produktu:

a) Paczkomaty Inpost,

b) Kurier Inpost,

c) Odbiór osobisty.

2. Kupujący może skorzystać z następujących metod płatności:

a) Przelewy24 (wraz z PayPo),

b) Płatność przelewem tradycyjnym na konto Sprzedawcy,

c) PayPal.

3. Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności znajdują się na stronach Sklepu.

§ 9.

Wykonanie Umowy

1. Zawarcie Umowy między Kupującym a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Kupującego Zamówienia za pomocą Formularza Zamówienia w Sklepie internetowym zgodnie z § 7 Regulaminu, pod warunkiem dokonania zapłaty zgodnie z ust. 3 poniżej.

2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Kupującemu stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Kupującego, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji.

3. Kupujący obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 3 dni kalendarzowych od dnia złożenia przez Kupującego Zamówienia za pomocą Formularza Zamówienia w Sklepie internetowym zgodnie z § 7 Regulaminu - w przeciwnym razie Umowa nie zostaje zawarta. Potwierdzenie otrzymania płatności za Zamówienie następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Kupującemu stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Kupującego, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu płatności za Zamówienie oraz potwierdzenie zawarcia Umowy. Z chwilą otrzymania przez Kupującego powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa między Kupującym a Sprzedawcą.

4. Dostawa Produktu odbywa się na terenie Rzeczypospolitej Polskiej oraz innych krajów.

5. Dostawa Produktu do Kupującego jest odpłatna, chyba że Umowa stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Kupującemu na stronach Sklepu internetowego w zakładce „Koszty dostawy” oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Kupującego woli związania się Umową.

§ 10.

Prawo odstąpienia od Umowy

1. Postanowienia niniejszego paragrafu stosuje się jedynie do Kupującego Na Prawach Konsumenta.

2. Kupującemu Na Prawach Konsumenta przysługuje na podstawie art. 27 oraz art. 7aa Prawa Konsumenckiego prawo do odstąpienia od Umowy, jako od Umowy Zawartej Na Odległość, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33 i art. 34 Prawa Konsumenckiego.

3. Termin odstąpienia wynosi 14 dni od momentu wydania Produktu, a do zachowania terminu wystarczy wysłanie Sprzedawcy oświadczenia o odstąpieniu od Umowy przed upływem ww. terminu. Termin odstąpienia od Umowy liczy się od następnego dnia po dniu dostarczenia zamówionego Produktu.

4. Oświadczenie o odstąpieniu może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres poczty elektronicznej Sprzedawcy na adresy wskazane w § 3 niniejszego Regulaminu. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.

5. W przypadku przesłania oświadczenia przez Kupującego Na Prawach Konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Kupującemu Na Prawach Konsumenta na podany adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.

6. Skutki odstąpienia od Umowy:

a) Sprzedawca zwraca Kupującemu Na Prawach Konsumenta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane płatności, przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Kupującego Na Prawach Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Kupujący Na Prawach Konsumenta wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami;

b) Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, ale może wstrzymać się ze zwrotem tych płatności do czasu otrzymania Produktu lub do czasu dostarczenia Sprzedawcy dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej;

c) Kupujący Na Prawach Konsumenta na własny koszt i ryzyko zwraca Produkt Sprzedawcy – niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy, a do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem; Kupujący Na Prawach Konsumenta pokrywa wszystkie bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy do Sprzedawcy (w tym koszty opakowania, zabezpieczenia, dostarczenia, wysyłki Produktu do Sprzedawcy).

d) w przypadku odstąpienia od Umowy, Umowa jest uważana za niezawartą.

7. Zwracany Produkt zostanie przyjęty wtedy, gdy będzie odesłany w pełni kompletny, a sam Produkt będzie nieuszkodzony, czysty. Do zwrotu należy dołączyć dowód zakupu Produktu u Sprzedawcy (zwroty bez takiego dowodu, np. oryginału paragonu, nie będą realizowane).

8. Kupujący Na Prawach Konsumenta ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu, w tym jego opakowania będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.

9. Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje Kupującemu Na Prawach Konsumenta w przypadkach określonych w art. 38 Prawa Konsumenckiego, a w szczególności w odniesieniu do umów:

a) w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;

b) w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;

c) w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

d) w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami.

§ 11.

Odpowiedzialność Sprzedawcy

1. Sprzedawca względem Kupującego Przedsiębiorcy odpowiada za Wady Produktu (Wady Fizyczne i Wady Prawne) na zasadach określonych w Kodeksie Cywilnym z modyfikacjami opisanymi w Regulaminie, w szczególności w § 12. Odpowiedzialność Sprzedawcy względem Kupującego Przedsiębiorcy za szkody wyrządzone w związku z Umową jest ograniczona do szkody wyrządzonej w wyniku umyślnych działań Sprzedawcy i wyłącznie do rzeczywistej straty. Niniejsze postanowienie nie dotyczy Kupującego Na Prawach Konsumenta.

2. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność wobec Kupującego Na Prawach Konsumenta za Brak Zgodności Produktu z Umową, na zasadach określonych w rozdziale 5a Prawa Konsumenckiego. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność wobec Kupującego Na Prawach Konsumenta za Brak Zgodności Produktu z Umową istniejący w momencie dostawy Produktu i ujawniony w ciągu dwóch lat od momentu dostawy Produktu.

3. W razie Braku Zgodności Produktu z Umową, Kupujący Na Prawach Konsumenta może:

a) żądać naprawy Produktu lub wymiany Produktu, przy czym:

i. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Kupujący Na Prawach Konsumenta żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Kupujący Na Prawach Konsumenta żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Produktu z Umową w sposób wybrany przez Kupującego Na Prawach Konsumenta jest niemożliwy albo wymagałby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy; jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową;

ii. w sytuacji naprawy lub wymiany Produktu, Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany Produktu w rozsądnym czasie od chwili, w której został poinformowany przez Kupującego Na Prawach Konsumenta o Braku Zgodności Produktu z Umową i bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego Na Prawach Konsumenta, uwzględniając specyfikę Produktu oraz cel, w jakim Kupujący Na Prawach Konsumenta go nabył; koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów ponosi Sprzedawca;

iii. Kupujący Na Prawach Konsumenta obowiązany jest udostępnić Sprzedawcy Produkt podlegający naprawie lub wymianie; Sprzedawca odbiera od Kupującego Na Prawach Konsumenta Produkt na swój koszt;

iv. jeżeli Produkt został zamontowany przed ujawnieniem się Braku Zgodności Produktu z Umową, Sprzedawca demontuje Produkt oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt;

v. Kupujący Na Prawach Konsumenta nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z Produktu, który następnie został wymieniony przez Sprzedawcę;

b) złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo złożyć oświadczenie o odstąpieniu od Umowy, gdy:

i. Sprzedawca odmówił doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową zgodnie z § 11 ust. 3 lit. a) pkt i. powyżej niniejszego Regulaminu;

ii. Sprzedawca nie doprowadził Produktu do zgodności z Umową zgodnie z § 11 ust. 3 lit. a) pkt ii.-iv. powyżej niniejszego Regulaminu;

iii. brak zgodności Produktu z Umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Produkt do zgodności z Umową;

iv. brak zgodności Produktu z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w § 11 ust. 3 lit. a) powyżej niniejszego Regulaminu;

v. z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że Sprzedawca nie doprowadzi Produktu do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego Na Prawach Konsumenta.

4. Kupujący Na Prawach Konsumenta nie może odstąpić od Umowy, jeżeli Brak Zgodności Produktu z Umową jest nieistotny.

5. Jeżeli Brak Zgodności Produktu z Umową dotyczy jedynie niektórych Produktów dostarczonych na podstawie Umowy Sprzedaży, Kupujący Na Prawach Konsumenta może odstąpić od Umowy Sprzedaży jedynie w odniesieniu do tych Produktów, a także w odniesieniu do innych Produktów nabytych przez Kupującego Na Prawach Konsumenta wraz z Produktami niezgodnymi z Umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Kupujący Na Prawach Konsumenta zgodził się zatrzymać wyłącznie Produkty zgodne z Umową.

6. W razie odstąpienia od Umowy Kupujący Na Prawach Konsumenta niezwłocznie zwraca Produkt Sprzedawcy na koszt Sprzedawcy. W takiej sytuacji Sprzedawca zwraca Kupującemu Na Prawach Konsumenta płatność za Produkt nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Produktu lub dowodu jego odesłania.

7. Sprzedawca zwraca Kupującemu Na Prawach Konsumenta kwoty należne wskutek skorzystania przez Kupującego Na Prawach Konsumenta z prawa obniżenia ceny, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Kupującego Na Prawach Konsumenta o obniżeniu ceny.

8. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności za Produkt przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Kupujący Na Prawach Konsumenta, chyba że Kupujący Na Prawach Konsumenta wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

9. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za Brak Zgodności Produktu z Umową jeżeli Kupujący Na Prawach Konsumenta, najpóźniej w chwili zawarcia Umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Produktu odbiega od wymogów zgodności z Umową oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Produktu.

10. Zgłoszony Brak Zgodności Produktu z Umową zostanie rozpatrzony w terminie 14 dni od jego przekazania do Sprzedawcy. Informacja o wyniku rozpatrzenia reklamacji zostanie wysłana na papierze lub na innym trwałym nośniku – z wykorzystaniem adresu e-mail Kupującego Na Prawach Konsumenta. Brak odpowiedzi we wskazanym terminie zostanie uznany za pozytywne rozpatrzenie Braku Zgodności Produktu z Umową.

11. W przypadku, gdy na Produkt została udzielona gwarancja, informacja o niej, a także jej treść, będą zawarte przy opisie Produktu w Sklepie.

§ 12.

Reklamacja w przypadku Kupującego Przedsiębiorcy

1. Postanowienia niniejszego paragrafu stosuje się jedynie do Kupującego Przedsiębiorcy.

2. Kupujący Przedsiębiorca jest zobowiązany do dokonania sprawdzenia Produktów w momencie dostawy w obecności dostawcy. W przypadku widocznych Wad Produktu lub innej widocznej niezgodności Produktu z Umową, Kupujący Przedsiębiorca winien dokonać zwrotu Produktów. Jednocześnie reklamacje dotyczące widocznych Wad Produktu należy zgłaszać Sprzedawcy niezwłocznie po otrzymaniu dostawy Produktów poprzez kontakt na dane wskazane w § 3 Regulaminu, wraz z opisem Wady i dowodem w postaci zdjęcia Produktu, którego dotyczy reklamacja. Na podstawie oceny jakości wadliwego Produktu, Sprzedawca wyda decyzję uwzględniającą wniosek Kupującego Przedsiębiorcy o skorygowanie wadliwej pozycji z faktury Kupującego Przedsiębiorcy lub decyzję odmowną. W przypadku decyzji odmownej, Kupujący Przedsiębiorca może zwrócić się do Sprzedawcy o zwrot przekazanego przez Kupującego Przedsiębiorcę Produktu, w stanie nie gorszym niż w momencie przekazania Produktu przez Kupującego Przedsiębiorcę Sprzedawcy.

§ 13.

Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Kupującego Na Prawach Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami

internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:

https://www.polubowne.uokik.gov.pl/;

https://uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php;

https://uokik.gov.pl/kontakt.php

2. Kupujący na Prawach Konsumenta posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: 

a) Kupujący na Prawach Konsumenta uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą. 

b) Kupujący na Prawach Konsumenta uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Kupującym na Prawach Konsumenta a Sprzedawcą. 

c) Kupujący na Prawach Konsumenta może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).

d) Ponadto, stosownie do treści art. 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 roku w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich, Kupujący Na Prawach Konsumenta może skorzystać z pozasądowej drogi rozstrzygania sporów związanych z Umową, poprzez złożenie skargi za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

3. W każdym przypadku Kupującemu na Prawach Konsumenta przysługuje prawo skierowania sprawy na drogę postępowania sądowego.

§ 14.

Dane osobowe w Sklepie internetowym

Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Danych Osobowych, w tym stosowania plików cookie przez Sprzedawcę, znajdują się w Polityce Prywatności, dostępnej pod adresem: https://www.kaloszepoprosze.pl/strona/polityka_prywatnosci.

§ 15.

Postanowienia końcowe

1. Umowy zawierane poprzez Sprzedawcę zawierane są w języku polskim.

2. Sprzedawca ma prawo do zmiany niniejszego Regulaminu z ważnej przyczyny, jaką jest:

a) konieczność dostosowania Regulaminu do przepisów prawa mających bezpośredni wpływ na Regulamin i skutkujących koniecznością̨ zmodyfikowania Regulaminu w celu zachowania zgodności z prawem;

b) konieczność dostosowania Regulaminu do zaleceń, nakazów, orzeczeń, postanowień, interpretacji, wytycznych lub decyzji uprawnionych władz publicznych;

c) rozbudowa lub zmiana funkcjonalności Sklepu, w tym wprowadzenie nowych usług świadczonych za pośrednictwem Sklepu lub zmiana istniejących funkcjonalności

Sklepu;

d) konieczność usunięcia niejasności, błędów lub omyłek pisarskich, które ewentualnie wystąpiłyby w Regulaminie;

e) zmiana danych teleadresowych, nazw, numerów identyfikacyjnych, adresów elektronicznych lub linków zamieszczonych w Regulaminie;

f) przeciwdziałanie nadużyciom;

g) poprawa obsługi Klientów;

h) zmiana procesu zawierania Umów za pośrednictwem Sklepu.

3. O zmianach Regulaminu i ich zakresie zarejestrowani Kupujący posiadający Konto będą powiadomieni drogą elektroniczną (na wskazany przy Rejestracji lub Zamówieniu e-mail). Powiadomienie zostanie wysłane co najmniej na 14 dni przed wejściem w życie nowego Regulaminu.

4. Aktualna wersja Regulaminu jest zawsze dostępna dla Użytkownika na Stronie Internetowej w zakładce „Regulamin”.

5. W przypadku sporu z Kupującym Na Prawach Konsumenta, sprawę rozstrzyga sąd właściwy miejscowo i rzeczowo zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.

6. W przypadku sporu Sprzedawcy z Kupującym Przedsiębiorcą, sprawę rozstrzyga sąd właściwy ze względu na siedzibę Sprzedawcy.

7. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się odpowiednie obwiązujące przepisy prawa.

 Pouczenie do wzoru formularza odstąpienia od umowy

Formularz przeznaczony jest dla konsumenta oraz dla osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy na podstawie art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2014.827 ze zm.) na adres: Grupa Poprosze sp. z o.o. z siedzibą w Budzyniu, przy os. Cechowym 17,64-840 Budzyń lub za pośrednictwem adresu e-mail [•].

                                                                                               

Loading...